Má smysl v roce 2017 volit jako marketingový kanál sociální sítě?

Dnes se budeme zamýšlet nahlas. S Facebookem, Youtubem a Instagramem pracujeme téměř všichni každý den; zde se bavíme, pomáhá nám v nakupování, pomáhá značkám, pomáhá prodejcům,…

Trend sociálních sítí roste každým dnem, neustále vidíme propracovanější kampaně, moderní přístupy, kvalitní video obsah atp. Co se ovšem od roku 2009, kdy sociální sítě začaly prudce růst, změnilo?

socialni_site_graf

Ano, už se dá na Facebooku prodávat, hledat zaměstnane, na YouTube dokážete výborně budovat brand, už i na Facebooku existuje remarketing, prodávat se dá už i na Instagramu. Sociální sítě mají nové formáty, technologie, dokáží vysledovat uživatele od prvního kliku až ke konverzi. Ale…

Od roku 2009 se změnila i jedna důležitá věc – na sociálních sítích je víc a víc lidí, tudíž i větší a větší konkurence a pochopitelně už tam najdeme každou druhou firmu. Co od sebe firmy liší je přístup a kreativita – pořád platí staré známe “obsah je král” a my k tomu ještě přidáváme “promyšlený obsah je král”. Nemá smysl plnit sociální sítě obsahem, který lidem nepřínáší žádný prospěch, nebaví je a ještě do něj tlačit šílené částky k jeho propagaci.

Prispevek_FB_Kadve
Autentický příspěvek kapely K2 na Facebooku svým fanouškům (s organickým dosahem)

Takže možná už jste mohli vydedukovat i naši odpověď na otázku, jestli využívat sociální sítě jako marketingový kanál i v roce 2017. Rozhodně ano! Ale promyšleně, s jasným záměrem, cílem a prospěšnýn obsahem.